Наскорошно проучване, публикувано в Journal Neuron, проследява връзките между неуспехите и постигането на целите. Изследователите са искали да разберат как различни хора преодоляват неуспехите си и постигат своите желани цели. На група доброволци им бил дадена задачата да играят игра, като същевременно учените проследявали активността на мозъчните им вълни. Формулировката на играта представлявала имитация на реалния живот, където част от неуспехите били породени от играчите, а друга от компютъра. Учените проследявали емоционалното състояние на всеки един от играчите, с цял да установят мотивацията им.
Резултатите показали, че когато доброволците се проваляли по своя вина, зоната на мозъка, занимаваща се с изучаването чрез опит и грешки се активирала. Това означа, че когато хората правят грешки те си взимат поука и продължават напред, но за жалост, ако неуспеха е извън техния контрол сe активирала друга област на мозъка. Тя се занимава с регулиране на емоциите. Според учените това означава, че когато хората се сблъскат с неравности по пътя, които не зависят от тях, трябва да се справят емоционално с неуспехите. Иначе няма да продължат напред и няма да догонят целта си.
Актуален пример за това, в ежедневния живот е студент, полагащ изпит. Ако студентът знае, че е скъсан на изпита, поради своето незнание, той ще си научи материала за следващият път. Ако смята, че външни сили за виновни за неуспеха му, той трябва да преодолее емоциите си, за да успее.
Ако тази статия ви е харесала, дайте един лайк на страницата ни във Фейсбук:
www.facebook.com/sportuvai.bg