България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Подвеждащите послания на атлетите

Прочитания: 150
11.10.2013 17:10 по статията работи: Sportuvai.bg

Спортистите служат за пример на малки и големи. Те са в отлична форма, състезават се на про-ниво и имат световна слава. С това идват и големите договори с рекламодателите.

 

Ново изследване показва, че по-голямата част от храните, които спортните звезди препоръчват да си купим, са бедни на хранителни вещества и насърчават младите хора да възприемат лоши хранителни навици.


Проучването, което ще бъде отпечатано през ноември, в момента е публикувано онлайн в списание "Pediatrics".

 

Изследователите цитират проучвания, които доказват, че родителите са по-склонни да купуват храни, които са рекламирани от професионални спортисти, защото смятат, че са по-здравословни.

 

Освен това, през 2010, децата на възраст между 12 и 17 са видели реклами на храни и напитки, в които предимно спортисти предлагат продуктите, което ги прaви предпочитани и желани от младата аудитория. 

 

Мари Браг, съавтор на изследването споделя: "Фактът, че някои от най-атлетичните спортисти в света рекламират такива нездравословни храни е наистина поразително ироничен. Това ни подтикна към изследване на този въпрос".

 

Мари и нейните колеги избрали 100 професионални атлети въз основа на класацията на "Bloomberg Businessweek". Списъкът със 100-те спортисти в съставен на базата на тяхното положение в съответния спорт.

 

Тези 100 спортисти рекламират 512 марки, като спортните стоки и облекло представлявали най-голямата категория - 28,3%, следвани от храни и напитки - 23.8%.

 

Като цяло, 93% от популярните напитки получават 100% от своите калории от добавените захари, разкрива проучването. Освен това 79% от хранителните продукти са богати на енергия и бедни на хранителни вещества.

 

Спортисти като Леброн Джеймс, Пейтън Манинг и Серена Уилямс рекламират предимно храни и напитки. Изследователите настояват спортистите да се запознават с хранителните стойност на тези продукти, преди да ги подкрепят.



"Надяваме се това изследване да повиши осведомеността по въпроса сред спортистите. Също така и сред родителите и политиците. Не е ясно защо спортистите подкрепят такива храни, но е ясно, че хранителните компании плащат милиони долари за тези договори".

 

Също така е хубаво да се проследи дали тези реклами имат голям ефект върху потреблението, но едва ли компаниите ще разпространят подобна информация.

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Дамски фитнес "Дева Спорт"  10 |
Спортен Комплекс "Славия"  21 |
5
Ски зона "Банско"  9 |
3.5
Виж всички препоръчани места за спортуване