Равнищата на физическа неактивност и затлъстяване при деца са много високи, няма съмнение в това. По-малко от 50% от момчетата и по-малко от 28% от момичетата в предучилищна възраст отговарят на минималните нива на физическа активност, необходими за поддържане на здравето.
Ето защо бяхме изненадани да разберем, че именно играенето на електронни игри ще подобри здравето на малчуганите. Оказва се обаче, че използвайки конзола за активни видео игри може да осигури алтернативна форма на упражнение за противодействие на заседнал начин на живот. Тези конзоли следят движението играча и така се контролира играта. Популярността им (например, Xbox-Kinect, Wii) допълнително подсилва теорията на изследователите. Проучването, което скоро ще бъде публикувано в списание по педиатрия, изследва ефектите на exergaming* върху децата. (*от англ. - колаборация между думите за упражнения и играене)
Д-р Луиз Нейлър и изследователи от Университета на Западна Австралия проследили резултатите на 15 деца на възраст между 9-11, които играли 15 минути на игра с висока интензивност (Kinect Sports - 200m с препятствия), 15 минути с ниска интензивност (Kinect Sports - Боулинг), и такава с умерена натовареност (бягаща пътека). Изследователите измерили разхода на енергия. Те също така измерили как игрите влияят на сърдечната дейност на децата.
Те открили, че играта с висока интензивност разходва енергия, еквивалентна на упражнения със средна натовареност; ниско-интензивните игри разходват енергия, колкото леки упражнения. Високата интензивност също така повишава сърдечната честота и количеството калории, които децата изгарят.
Според д-р Нейлър, "Електронните игри с висок интензитет спомагат за добрата форма на децата и за тяхната активност. Така те могат да получат дългосрочни ползи за здравето." Тези данни подкрепят идеята, че играта е средство за насърчаване на децата да бъдат по-активни.