От известно време има подозрения, че упражненията или тяхната липса по време на бременност, вляят на нероденото дете. Например, предишни изследвания показват, че когато бъдещата майка се упражнява, пулсът на бебето се покачва заедно с нейният, сякаш бебето също прави упражнения. В следствие от това, учените смятат, че бебетата родени от активни майки имат имат по-добра кръвоносна система, за разлика от тези, родени от по-неподвижна майка.
Изследователи от Монреалския университет събрали група местни жени, които били още в първото тримесечие от бременността си. Всички жени били здрави и не били атлети. След подбора, били разделени на две групи - едните правели упражнения, а другите - не. Програмата започнала с настъпването на второто тримесечие от бременността им.
Дамите в упражнителната група тренирали по поне 20 минути, три пъти в седмицата. Повечето от тях правели ходели или тичали. Всяка седмица, бъдещите майки трябвало да посещават университета, за да бъдат проверявани дали спазват програмата. Също така, всяка от участничките, включително и тези от не трениращата група, водели дневник на дейностите.
След шест месеца, всички родили здрави бебета, които веднага били помолени да доведат за изследвания. Дванадесет дена след раждането си, всяко дете било занесено в лабораторията. Там ги снабдили с шапчици, съдържащи електроди, показващи електро-активността на малките им мозъчета. След като малчуганите били приспани, учените започнали да пускат различни звуци. От ниски и меки звуци, които били често срещани, до високи и по-непознати звуци. Това продължило, докато мозъчната активност на всяко едно от новородените, не била записана.
Източник: Univesite de Montreal
Мозъчетата на новородените реагират на такива звуци, като колкото по-незрял е, толкова по-висока мозъчна активност се наблюдава. И именно, при бебетата родени от майки в не трениращата група, тази активност е висока. Докато при майките от другата група, мозъчната активност спрямо тези звуци е по-малка. Иначе казано, мозъчетата им са по-зрели.
Как упражненията променят мозъчетата на децата, все още не е ясно. Също така не е ясно дали това предимство ще се запази с израстването на детето. Затова учените от Монреалския университет смятат да изследват отново децата, когато станат на една годинка.
Но засега посланието е ясно: само за около един час упражнения на седмица, бъдещата майка може да даде силен тласък в развитието на мозъка на детето си.