България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Какви хранителни добавки се препоръчват за мускулна маса

Прочитания: 116
06.10.2021 09:10 по статията работи: sportuvai.bg

Източник: pixabay.com

Всеки знае, че изгарянето на мазнини и загубата на тегло са едни от най-честите цели, които хората си възлагат да постигнат. Също така, голям процент искат да имат повече мускулна маса и да покачат килограмите си.

Част от причините са - да бъдат по-мускулести, да подобрят функционалността и атлетизма си. Най-добрият вариант за това е да покачите чиста мускулна маса. Трудно е да се постигне, но с нужната диета и целеустременост, може да се постигне. Няма нещо, което да не можете да постигнете, ако си го възложите за задача или цел.

За да подобрите ефекта от тренировките и храната, то за натрупването на мускулна маса в помощ могат да Ви влязат и хранителни добавки. С тях ще си набавите нужните хранителни вещества и в тази статия ще научите към кои добавки можете да се ориентирате.

Хубаво е да знаете и кои са храните, които също биха Ви помогнали да постигнете целта си, а ето и част от тях:

- Риба;

- Яйца;

- Банани;

- Авокадо;

- Скариди;

- Макарони;

- Бяло месо;

- Сурови ядки;

- Черен шоколад;

- Бобови култури;

- Пълнозърнести храни.

 

Да видим обаче кои са тези хранителни добавки, които ще Ви помогнат. Започваме с първата и най-известна:

1. Протеин на прах

Протеинът е изключително важен компонент, ако искате да натрупате мускулна маса. С приемът му под формата на прах, ще увеличите протеиновия синтез, ще намалите времето за възстановяване и ще изградите чиста мускулна маса. Важно е да бъде качествен, за да може да Ви даде всичко, от което има нужда тялото Ви.

В много протеини са добавени и незаменими аминокиселини, които също спомагат възстановяването и дават енергия.Важно е да следите колко грама протеин приемате на ден, независимо дали е набавен от хранителни добавки или храната. Смята се общо.

Установено е, че приемът на протеин може да варира от 1.4 до 2 грама на килограм човешко тегло.

 

Пример: Ако сте 80 кг и приемате 1.6 гр на кг тегло, то трябва да приемате дневно по 128 грама протеин.

 

По този начин ще бъдете сигурни, че снабдявате тялото си с нужното количество протеин за правилно възстановяване и растеж на мускулите. Ако все пак успявате да приемате това количество протеин само чрез храната, то няма да имате нужда от хранителна добавка, но е изключително трудно.

 

Трябва да изчислите и изгорените калории и протеини по време на Вашата тренировка. Има много на брой приложения в телефона Ви, с които можете да следите Вашите мерки. Едно от най-известните е MyFitnessPal.

 

Протеинът често се използва и като заместител на хранене, тъй като в натовареното си ежедневие хората нямат време да хапват и прибягват до приема на протеинов шейк. Така си набавят нужните хранителни вещества, за да поддържат мускулатурата си във форма.

 

2. Креатин монохидрат


Креатинът е една от най-популярните хранителни добавки сред атлетите. Също така се твърди, че е и една от най-изследваните хранителни добавки, която се е доказала, че води до подобряване на високо-интензивни тренировки. 

 

Други предимства от приема на креатин са подобряване на представянето, по-добро възстановяване, намалява шанса от контузия, дава енергия и спомага за по-добрата циркулация на кръв в мускулите.

 

Има няколко вида креатин, като креатин алкалин, креатин етил естер, креатин хидрохлорид и други. Креатин монохидратът е най-популярен, тъй като е най-достъпен за всеки трениращ.

 

Има формула на креатин монохидрата, която се нарича CreaPure. Това е микронизиран креатин монохидрат, патентован в Германия. Той гарантира за това, че купувача получава формула на креатин монохидрат с по-голяма чистота от обикновения креатин монохидрат.

 

Ако искате да научите за изследванията, които са направени за креатина, можете да прочетете тук.

 

3. Гейнъри


За да качите килограми, тялото Ви има нужда от повече калории. Това означава, че трябва да се храните повече, отколкото хапвате нормално. Гейнърите са вид висококалорична хранителна добавка, която е предназначена за тези, които искат да покачат килограмите си, но не могат.

 

Шейковете с гейнър са, както казахме - висококалорични, но също така съдържат и голямо количество протеин в тях. Можете да ги приемате с мляко, вода или както поискате. Само с една доза от гейнър, Вие можете да се снабдите с 1000 калории, 200 гр въглехидрати и 40-50 гр протеин.

 

Те са един много прост и лесен вариант да си набавите нужното количество хранителни вещества, за да постигнете целта си. Не си мислете обаче да забравите да се храните, като пиете гейнъри по цял ден. Храната е най-важната от Вашата диета.

 

4. Стимулиращи представянето в залата добавки


За да покачите мускулната си маса, ще имате нужда и от тежки тренировки. Понякога нямаме нужната мотивация или сме изморени от поредния работен ден и сивото ежедневие, но има добавки, които биха Ви "вдигнали", за да направите една добра тренировка.

 

Всеки знае, че след тренировка се чувствате по-добре, за това следващия път, като не Ви се ходи в залата, не забравяйте това.

 

Ето и малка част от добавките, към които можете да се ориентирате, ако искате да бъдете по-бодри и надъхани за тренировка Ви:

- Кофеин - ободрява и подобрява представянето в залата;

- Цитрулин малат - това е аминокиселина, която подобрява кръвния поток в мускулите;

- Бета-Аланин - Аминокиселина, която естествено се произвежда в тялото ни. Тя може да предотврати мускулната умора по време на физическо натоварване.

 

Не забравяйте, че хранителните добавки не са задължителни. Те просто допълват диетата Ви, но също така могат да Ви подпомогнат за постигане на по-добри резултати от тренировките.

 

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Дамски фитнес "Дева Спорт"  10 |
ДФК "Лъвчетата"  9 |
5
Плувен басейн на НСА "В.Левски"  11 |
4.5
Виж всички препоръчани места за спортуване