България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

7 трика срещу умората

Прочитания: 660
13.12.2010 11:12 по статията работи: Петя Дикова

Действат и поотделно, но най-добре е да се комбинират, особено през зимата

Пътят до петък вечер е осеян с добри намерения, но е доста дълъг. Това ще ви кажат повечето служители на всяка компания, ако решите да поискате мнението им.

Няма да се лъжем, тук мениджърските умения имат значение, но не са всичко. Истината е, че ако човек е съвестен в изпълнението на задълженията си, работи здраво и умората неминуемо става част от ежедневието му.

Оставяме настрана факта, че почивните дни доста често се оказват всичко друго, но не и... почивни.

Тъй като няма как да сменим работното ви място, можем само да ви дадем няколко съвета как да се стегнете и да се справите с умората, пестейки сили за други по-приятни дейности след... работа.

Движете се 

Чрез физически упражнения не само изразходвате енергия, но и трупате такава. Редовните тренировки помагат на тялото да произвежда адреналин, благодарение на който се освобождава енергия. Тя се акумулира трайно в организма.

Хранете се редовно

Нека не забравяме обаче, че черпим "гориво" най-вече от храната, която приеамaме. За това не си позволявайте да пропускате хранения.

Подбирайте ястия, които не затрудняват храносмилането и са богати на протеин и въглехидрати. Яжте редовно и по няколко пъти на ден.

Намалете приема на кафе и алкохол

Чашата кафе сутрин наистина ще ви събуди и тонизира, но прекаляването с кофеина може да наруши спокойния ви сън. Колкото до алкохола, според канадски учени, той определено съкращава времето, необходимо за заспиване. Но дори през нощта пак нарушава качеството на съня. И в тази връзка...

Наспивайте се

Казват, че между 7-8 часа сън на ден са здравословната доза за възрастния човек. Но, за щастие, всички сме различни, така че нуждата при всеки има различни показатели.

Вие може би имате нужда от повече сън? Не обръщайте внимание на шегите на другите – спи ли ви се, спете, без значение, че за някой е "твърде рано и могат да се правят още неща".

Медитирайте 

Нека стане ясно, че няма нужда да заставате в поза "Лотос" и да затваряте очи.

Много филм мейкъри забравят, че медитацията е преди всичко вътрешно състояние или най-добрият начин да го подобриш с мисълта си. Докато медитирате, дишайте и издишайте дълбоко. Това е страхотно средство за решаване на проблемите със съня.

Направете си график или сменете стария

Тъжната съдба на гарафиците е, че все ще се намери някой, който да ги нарушава и да ги променя. Не позволявайте на другите, независимо колко са ви близки, да се месят в подреждането на дневните ви ангажименти (особено през почивните дни).

В тази връзка най-накрая се научете да казвате "не". Всеки човек, дори вие, имате нужда от време за себе си, научете се да го използвате пълноценно.

Правете любов

Истината е, че сексът е най-широкоразпространеният спорт и е много полезен. По време на интимен акт се произвежда т.нар хормон окситоцин, който помага на организма да се пребори със стреса.

А когато човек е спокоен и отпуснат, се справя по-добре с професионалните си задачи, подрежда ангажиментите си и е значително по-ефективен, без да изразходва много от скъпото си гориво.

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Айкидо клуб "Славия"  13 |
5
Derida  Dance Center  17 |
4.83
Школа "Salsa con Miguel" на Мигел Родригес 1 |
5
Виж всички препоръчани места за спортуване