България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

6 ползи от тренировката на студено

Прочитания: 1115
23.01.2017 11:01 по статията работи: Sportuvai.bg

Или защо предстоящите мразовити месеци не бива да ви обезкуражават.

Източник: Thinkstock/Guliver

Септември отдавна дойде, а с него и онези сутрини, в които не ви се става от леглото не само защото ви се спи, а и защото не искате да замените прегръдката на топлите завивки (и на любимия) с тази на хладния въздух навън. Ние сме тук, за да ви мотивираме и да ви убедим да не зарязвате сутрешната тренировка въпреки неприятните температури.

 

 

 

Горите повече калории

 

Факт. Когато навън е студено, изгаряте повече енергия, необходима за затопляне на тялото ви. При този процес дейно участие взимат така наречените кафяви мазнини в тялото ви, чиято стимулация води до горене на другите лоши и грозни мазнини в тялото ви.

 

 

 

Борите депресията

 

На която, признайте си, при студено и мрачно време се поддавате много по-лесно. Учени от университета "Дюк" твърдят, че 30-минутна кардио тренировка ще подобри настроението ви и в най-свирепото, мъгливо, мрачно и необещаващо утро.

 

 

 

По-издръжливи сте

 

Проучване на Въоръжените сили на Съединените американски щати довело до следните изводи за представянето на победителите в маратони, проведени в последните няколко години. Оказва се, че при температури от 1-10С мъжете победители били само 1,7% по-бавни в сравнение с рекорда за даден маратон. Показателите им се влошавали драстично с повишение на температурите.

 

 

1041932

 

 

Подобрявате дишането си

 

Сещате ли се за учестеното дишане по време на зимен сутрешен джогинг и за студения въздух, който прерязва дробовете ви. Е, всичко е за добро. При такива условия тялото ви се приучава да използва кислорода по-добре. Това води и до повишаване на скоростта ви (с до 29% при редовни тренировки на студено). Ето и предложение за протичане на тренировката: Започнете с 10 минути загравка. След това преминете към 30-секунден спринт, последван от 90 секунди по-бавно бягане за възстановяване. Направете 3 повторения, а след това намалявайте времето за възстановяване с по 15 секунди, докато не стигнете до само 15 секунди бавно тичане и 30 спринт.

 

 

 

Студенината намалява стреса

 

Особено студената вода. Е, май е време да започнете деня със студен душ или вана. Или с плуване в студен басейн. Брррр.

 

 

 

Борите настинките


Най-добрият начин да избегнете грипа и настинките през зимата е да бъдете активни. Тренировката при ниски температури засилва имунната ви система. Важно е да сте облечени добре, за де не измръзнете в първите десет минути. Все пак избирайте дрехи с ципове, за да може да позволите на тялото си да диша, когато загрее.  

 

 

 

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Тенис клуб "Про Спорт"  11 |
5
Спортен Комплекс "Славия"  21 |
5
Be Shape Studio  5 |
5
Виж всички препоръчани места за спортуване