България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

3 индикации, че трябва да смените фитнес режима

Прочитания: 368
13.09.2013 10:09 по статията работи: Sportuvai.bg

И как да да подходите към промяната

Източник: foter

За да се възползвате максимално от тренировките, е необходимо от време на време да внасяте разнообразие в режима си. Ежедневието ни се е превърнало в рутина: събуждаме се по едно и също време, пътуваме до работа по един и същ маршрут, гледаме едни и същи сериали и шоу програми по телевизията. Спортът трябва да е отклонение от предначертания път, а не част от рутината. Тялото ви също знае това и се стреми да ви го покаже. Ето как.

 

 

 

Тялото ви не се променя

 

Ако от дълго време тренировката ви протича по идентичен начин, е твърде вероятно рано и ли късно да установите, че тялото ви вече не се изменя. Човешкото тяло бързо се напасва към физическите упражнения и не след дълго те не представляват никакво предизвикателство за него. Тогава то има нужда от промяна. Ситуацията прилича на тази с дневната консумация на кофеин. Хора, които тепърва започват да пият кафе, в началото се нуждаят от една чаша, за да се чувстват свежи през целия ден. Постепенно кофеиновият ефект отслабва и те увеличават дозата.

 

 

 

Скучно ви е

 

А не бива. Ако се отправяте към фитнес залата само по задължение, то трябва да помислите за това, как да направите тренировката по-забавна. Използвайте нови уреди, заменете кардиото със силови упражнения или повикайте другарче, което да ви разнообрази – имате богат избор.

 

 

 

Често претърпявате контузии

 

След тренировка би трябвало да се чувствате енергични, а не уморени и измъчени от мускулни и ставни болки. Да, разбира се, нормално е да страдате от известен дискомфорт, но в случай че той е нетърпим, трябва да вземете спешни мерки. Сменете фитнес режима си или просто си позволявайте по-дълъг възстановителен период. Планирайте почивка от 3 до 10 дни без тренировки на всеки 8 до 10 седмици.

 

 

1037576

 

 

Как да внесете така желаната от тялото ви промяна

 

 

Направете плавна трансформация

 

Ако досега сте прекарвали повече време на бягащата пътечка, не се нахвърляйте невъздържано на тежестите. Намалете оборотите. Когато направите първата крачка към промяната, информирайте инструктора си за досегашния ви спортен опит и послушайте съветите му за постепенен преход, базиран на личностните ви характеристики.

 

 

 

Помолете за помощ

 

Такава ще ви е необходима не само при избора на нов фитнес режим, но и при усвояването на фитнес техники, с които досега не сте се сблъсквали. Правилното изпълнение на упражненията е неделима част от безопасната и ефективна тренировка, затова трябва да сте сигурни, че практикувате като по учебник.

 

 

 

Променете интензивността

 

Не е задължително разнообразието в тренировъчния план непременно да е свързано с тотално отричане на един фитнес режим и преминаване към друг. Понякога малка трансформация в протичането на стария ви режим би била напълно достатъчна. Опитайте се да повишите интензивността на тренировката. Така ще превърнете обичайната сесия от упражнения в ново предизвикателство за тялото ви.

 

 

 

Намерете си фитнес другарче

 

Партньорът ви за фитнес ще ви разнообразява и същевременно мотивира да работите по-здраво. Освен това той може да ви открехне на нови фитнес техники. Най-важното – ще направи тренировката много по-забавна.

 

 

Не забравяйте да се отбиете и на нашата Фейсбук страница.  

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2676
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Школа "Salsa con Miguel" на Мигел Родригес 1 |
5
ДЮФК Национал 1  4 |
4.5
Дамски фитнес "Дева Спорт"  10 |
Виж всички препоръчани места за спортуване