България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Стига вече грешки при тренировка!

Прочитания: 840  3
13.12.2010 11:12 по статията работи: Петя Дикова

Някои грешки по време на спорт могат да развалят целия ефект от него, така че по-добре се запознайте с тях, за да ги избегнете навреме

Представете си следния сценарий: тренирате от сутрин до вечер и в крайна сметка усилията ви довежат до... нулев резултат?!

"Много жени си мислят, че с 30-минутна тренировка на ден могат да променят телата си. Но това не става просто" така...", коментира американският фитнес експерт Джерлин Купърсмит.

"Ако използвате разумно този половин час и сте достатъчно фокусирани обаче, ще бъдете впечатлени от добрите резултати, които ще постигнете с тялото си.", допълва, за наше облекчение, Джерлин.

Сега ще ви запознаем с най-честите грешки, които жените, а и някои мъже, допускат по време на физическата си подготовка.

Нека започнем с:

Жертвате всичко за перфектната форма

Супер интензивните упражнения ви помогат да изгаряте много калории, но изпъляването им губи смисъл, ако вместо да тичате на фитнес пътеката, например, ползвате през цялото време дръжките от двете й страни...

Преди всичко е важно да си дадете откровена сметка за текущото състояние на тялото си, което означава, че може да се наложи да намалите интензивността на тренировката с една-две идеи по-ниско.

"Не оформяте мускулите и горите незначително количество калории, ако просто се мотаете във фитнес салона", казва не без ирония Купърсмит.

Доктор Джеймс Левин допълва, че същото важи и за тренировките с тежести. Той направил изследване,  от което става ясно, че ако правите упражнения от изправен стоеж, изгорените калории за 30 минути са с 50 повече, отколкото ако седите или сте в легнало положение.

Тренирате на сухо

В крайна сметка експертите се спряха на тезата, че е добре да се приема минимум 1,5 литра вода на ден. А когато става дума за спорт, всички са наясно, че прозрачната течност има огромно значение.

"Почти всяка клетка в човешкото тяло съдържа вода и нормалната й функция се нарушава без нея по време на упражнения", обяснява Дан Джъдълсън, професор по кинезитерапия от университета във Фулъртън, Калифорния.

От наскоро направено проучване става ясно, че когато тялото е дехидратирано по време на силова тренировка, спортуващият изпълнява от 3 до 5 повторения по-малко. Всъщност дехидратацията намалява нивoто на анаболните хормони, необходими за изграждането на силни и здрави мускули.

Очаквайте скоро още грешки, свързани с тренировките.

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Айкидо клуб "Славия"  13 |
5
Дамски фитнес "Дева Спорт"  10 |
 Pretty Dance Hall  4 |
3.6
Виж всички препоръчани места за спортуване