България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Скритите ползи от йога - част I

Прочитания: 670
14.07.2014 13:07 по статията работи: Деси Иванова

Йога е много повече от разгъване на тялото и мускулите, огъвкавяване и пеене на мантри. Вижте ползите, за които даже и не сте подозирали.

Източник: foter.com

Ако практикувате йога пет пъти в седмицата, ще се превърнете в каучук, нали? Може би. Въпреки че редовното практикуване на йога води до увеличаване на гъвкавостта и подпомага укрепването на мускулите, има някои не толкова очевидни ползи, за които даже не подозирате. От по-изправена стойка, до по-страстен секс. Може да се изненадате колко много може да направи за вас йога. 


1333011

1. Подобрява храносмилането

Има много богати на фибри храни, които могат да ви помогнат да направите същото, но практикуването на йога е по-добрият и приятен вариант. "Mного пози, особено тези, предназначени за масажиране на вътрешните органи, помагат на храната да се придвижва и храносмила", казва съоснователката и директор на йога център, Джен Клусковски. "По-лесното храносмилане се равнява на повече енергия за тялото. В йога, ние винаги се обръщаме първо надясно, а после наляво, за да се следва пътя на храносмилателната система."

1333014

2. Битка срещу глада

Понякога глада е толкова превземащ, особено след като тялото ви е изтощено след тренировка, и жадува за гориво. Въпреки това, йога може да изгради своя защита срещу изкушението и помага да не се прекалява с храната. Едно изследване на Американската диетична асоциация, установи, че йога е пряко свързана с осъзнатото хранене. Тоест докато хората изпълняват асаните, те напълно осъзнават дишането си, което засилва връзката душа-тяло. И следователно, озъзнават нуждата си от храна - кога и какво да приемат. "Качеството на дишането е пряко отражение на това, което се случва в тялото. Чрез йога можете да се научите да работите с него и да го разбирате", казва Женевиев Жилбрет, основател на Herbal Zap. 

1333012

3. Подобрява функцията на мозъка

Може да сте чували, че тренировките и упражненията подобряват мозъчната функция, но специално йога има много реални психични ползи. "Йога използва тялото и дишането като инструмент за създаване на равновесие и яснота в ума", казва Клусковски. "Чрез синхронизирано движение, с постоянен и съзнателен дъх, ние чувстваме по-малко стрес и се съсредоточаваме по-лесно. Едно проучване в Journal of Phisical Activity and Health, разкри че 20 минути Хатха йога стимулира мозъчната функция повече от ходене или бягане за същия период от време." 

Ако тази статия ви е харесала, дайте един лайк на страницата ни във Фейсбук: www.facebook.com/sportuvai.bg

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
ДЮФК Национал 1  4 |
4.5
Дамски фитнес "Дева Спорт"  10 |
Айкидо клуб "Славия"  13 |
5
Виж всички препоръчани места за спортуване