България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Алкохолът не ви позволява да имате дълбок сън

Прочитания: 496
23.03.2016 16:03 по статията работи: Sportuvai.bg

Източник: Thinkstock/Guliver

Кои са ключовите фактори за добър сън? Всичко е свързано със съобразяването с източниците на светлина и с различните фази на биологичния часовник, обобщава "Индипендънт”.

 

Прекарваме около 1/3 от живота си спейки. Пълният покой е от еднаква важност за оцеляването ни с храненето и репродукцията. Без сън лабораторните мишки умират след 3 дни, колкото и без храна.

 

Разбирането на т.нар. биологичен часовник е от ключово значение за здравословния сън.

 

Този вътрешен механизъм се задейства от слънчевата светлина. Тя задейства определени рецептори в очите, които водят до производство на хормони в мозъка, уведомяващи го, че е време за ставане.

 

1672229

 

 

Заради това ненавременното осветяване може да е пагубно за спокойния сън. Добре е да се уверим, че спалнята ни е изцяло затъмнена в часовете за сън.

 

Светещият екран на телевизора и други устройства има същия пагубен ефект като лампата или ненавременната светлина. В този смисъл, заспиването на пуснат телевизор не е полезно. То обърква производството на съответните хормони и целия часовник на мозъка.

 

Едновременно с това е важно достъпът на светлина сутрин, която да помогне за сверяването му и спазването на регулярен график на съня, дори през уикенда.

 

Другият важен момент е пълното отпускане преди сън. Стимуланти като кофеина и никотина държат мозъка в готовност и могат да нарушат съня.

 

Депресанти като алкохола обаче също имат негативен ефект. Въпреки че успокояват мозъка, те не позволяват влизането на мозъка в т.нар. РЕМ-фаза – най-дълбоката и отморяваща част от съня. /БГНЕС

Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2701
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Ски зона "Банско"  9 |
3.5
Училище за танци "Огледало" - Варна Тауърс |
4
"Red Salsa Team"  2 |
3.33
Виж всички препоръчани места за спортуване