България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Стреса - фактор за наддаване на тегло

Прочитания: 309
01.08.2014 09:08 по статията работи: Деси Иванова

Вижте как да се преборите със среса, без да включвате вредни храни.

Източник: Thinkstock/Guliver

Ако се опитвате да свалите някои килограм има много изкушения, които се стремят да ви затруднят. Заведенията за бързо хранене препълват улиците. А да не говорим колко успокояващо ви действат тези храни, когато сте под стрес. Стресът е основополагащ фактор при наддаване на тегло. Не само, че уврежда умът и тялото ви, но и ви подтиква към нездравословни навици.

Ето пет прости, но ефективни начина да се преборите със стреса. Следващият път, когато сте пренатоварени и прегрели опитайте нещо от списъка, а не парче пица. 

 

1. Организирайте нещо

Често пъти дезорганизацията независимо дали говорим за физически или психически аспект, е главния фактор за наличието на стреса. За да противодействате на този стрес, опитайте се да организирате нещо. Това може да бъдат книгите на рафта, кухненския шкаф или живота ви. Почистването и организирането има успокояващ ефект върху ума и тялото. 

1349675

2. Поспете малко

Наспивате ли се достатъчно? Ако нямате здрав 7 или 8-часов сън допринасяте за стресиране на тялото. Да останете добре отпочинали е важно нещо, към което трябва да се стремите. Така може да държите ума фокусиран и в кондиция през целия ден. Дори и кратка дрямка може да помогне в напрегнат ден и да облекчи чувството на стрес.

 

3. Записвайте си

Воденето на дневник е друг добър начин за справянето със стресза, въпреки че много малко хора го осъзнават. Записването на вашите чувства и мисли ви помага да бъдете наясно с тях. След като сте направили това, ще ви е много по-лесно да разберете какво предизвиква стреса и да се отървете от тези чувства, за да продължите деня си. Не подценявайте този метод, сами ще се изненадате от ползата му.

 

1349674

4. Практикувайте йога

Йога подчертава значението на връзката между ума и тялото - една добра рецепта за премахване на стреса. Има различни видове йога, медитации и прочие. Най-добре е да започнете в клас с други хора, за да премахнете преградата на притеснението и да се отпуснете. Йога балансира дишането и осъзнаването, което автоматично премахва стреса. СЛед всяка практика ще се чувствате лек като перце.

 

5. Възпроизвеждане на игра

Нищо не намаля стреса като някоя бърза игра. Не само че отвежда ума ви надалеч от проблема, а и ви помага да се отпуснете и промените фокуса на нещо забавно. Независимо каква игра изберете след няколко минути вашите ум и тяло ще бъдат напълно успокоени и релаксирани. 

 

Изберете метода, който най-много отговаря на вашата личност. Всеки човек е различен и трябва да свикнете да подхождате към себе си по уникален и индивидуалне начин. Не се сравнявайте с обкръжението си непрестанно и не смятайте, че ако нещо работи за вашия приятел или колега, то ще има същият ефект и при вас. Научете се да наблюдавате!

 

 

Ако тази статия ви е харесала, дайте един лайк на страницата ни във Фейсбук: www.facebook.com/sportuvai.bg

Източник: http://www.bodyrock.tv
Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2676
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
Be Shape Studio  5 |
5
Спортен Комплекс "Славия"  21 |
5
"Red Salsa Team"  2 |
3.33
Виж всички препоръчани места за спортуване