България
Избери друг град
Търси по карта
Търси по Спорт

Митовете за обувките за бягане, които не са верни

Прочитания: 597
08.07.2014 17:07 по статията работи: sportuvai.bg

Източник: inm.com

Много от вас при избора си на маратонки за тренировка са срещали различни твърдения, по които са се водили. Дали за по-добри марки, или колкото са по-скъпи, толкова по-качествени са маратонки. Ето митовете за тези маратонки, които не са верни.

1. По-скъпата обувка е по-добра. Според шотландско проучване, които са тествали маратонките в 3 ценови групи (под 80 долара, 80-150 долара и над 150 долара), показва, че евтините и тези по средата се представят еднакво добре, колкото скъпите обувки. Те може да не са по-добри от скъпите, но имат същото влияние върху краката ви, но спестявате пари. Всеобщото мнение е, че евтините маратонки ще повредят вашите ходила, но според Джей Дикари, който е учен в биометричната лаборатория в Орегон, САЩ, повредата на ходилото ви може да е от неправилна стойка на бягане, а не от некачествени обувки.

2. Обувките предотвратяват контузии. Повечето от водещите компании за производство на маратонки тиражират версията, че техните маратонки намаляват вероятността от контузии, защото имат нови системи. Никое от проучванията не може да докаже, че една обувка може да предотврати контузии, а другите не.

3. Трябва да пазарувате според ходилото си. Може да имате големи ходила, дебели ходила или плоски. Но маратонките са еднакви за всички. Тези, които уж ще помогнат на различните видове, не го правят.

4. Малките обувки подобряват формата ви. Не става дума за малки по номера, а новите модели, които са по крака ви и са по-леки. Те единствено помагат да си мислите, че бягате правилно, а не са магически, за да подобрят вашата техника.

5. Възвръщането на енергията ви прави по-бързи. Повечето нови модели маратонки имат системи за възвръщане на енергия, които трябва да спестяват енергията ни и да можем да бягаме по-бързо и повече. Според Дикари нито една обувка не дава енергия, освен ако няма двигател в нея.

 

Прочетете за храните, които сте си мислили, че са полезни, но не са ТУК.

Прочетете за навиците, които трябва да подобрим, за да не ви болят краката при бягане ТУК.

Прочетете за триковете за правилно бягане надоли ТУК.

Източник: www.menshealth.com
Коментари
Помогни повече българи да спортуват
Добави място за спортуване Досега добавени - 2676
Гласувай!
Места за спортуване
Препоръчани
Най-четени
"Red Salsa Team"  2 |
3.33
Ски зона "Банско"  9 |
3.5
Айкидо клуб "Славия"  13 |
5
Виж всички препоръчани места за спортуване